klima ve škole

Děti nejsou hloupé, vidí svět venku. A na ten je sezení v lavici nepřipravuje, říká lektorka

Submitted by admin on Mon, 08/22/2022 - 16:00

Děti dnes vyrůstají v systému, kde nemohou ukázat, v čem jsou dobré. „Můžeme je oblbnout maximálně tak čtyři roky, pak už samy vidí, že něco je špatně,” upozorňuje v pokračování reportáže lektorka Dana Moree, která působí na Karlově univerzitě a na pozvání škol zlepšuje tamní atmosféru. Cílem je, aby se žáci i učitelé cítili dobře.

Pokud chceme, aby se naši žáci učili lépe, nezbývá nám než zlepšit naši práci, říká Hana Košťálová

Submitted by admin on Mon, 08/08/2022 - 18:10

„Nikdo jiný než my, pedagogové, nemá větší vliv na to, jak se děti ve škole učí a jak se jejich učení může zlepšovat,“ píše Hana Košťálová ve svém textu pro časopis Řízení školy. Přečtěte si, proč je spolupráce mezi profesionály podle jejího názoru klíčem ke kvalitnímu vzdělávání.

Když se do školy netěším, je něco špatně, říká sociální pedagožka

Submitted by admin on Mon, 08/08/2022 - 13:16

Dana Moree je odbornicí na klima ve školách. Školní kolektivy si ji zvou, aby jim pomohla věci pojmenovat a zlepšit. Co je esenciální pro fungující školní kolektiv? A proč je důležité naučit se vnímat sám sebe?