emoční inteligence

Méně násobilky, více duševního zdraví. Právě probíhá zásadní změna výuky ve školách

Submitted by admin on Tue, 07/26/2022 - 13:59

Co bychom si měli odnášet ze základní školy? Určitě násobilku a trojčlenku, nějaký ten pravopis a cizí jazyk. Co ale například schopnost vybírat si zdravé jídlo, rozvíjet přátelské vztahy nebo vyhledat odborníka ve chvíli, kdy se propadáme do černých myšlenek? Podle nových Rámcových vzdělávacích plánů by třeba i toto mělo nově patřit k učivu základní školy, a to pod názvem wellbeing.

Pozitivní podpora chování a předcházení konfliktům ve třídě

Submitted by Terka on Tue, 05/31/2022 - 12:10

Začněte ve třídě využívat efektivní management chování postavený na ověřených principech. Naučí vás to nový MŠMT akreditovaný kurz Třídní PBIS neboli Podpora chování a předcházení konfliktům ve třídě.

Místo učitele páťák v mikině. Jsou to kámoši, říkají děti, které učí starší spolužáci

Submitted by Terka on Mon, 05/23/2022 - 11:27

Jaké výhody to má, když starší děti učí mladší děti? Škola Smart v Roudnici nad Labem se zařadila ke školám, které začaly uplatňovat Buddies program. Každé dítě učí starší spolužák, který si tak zkouší aktivní přístup, odpovědnost, kreativitu a komunikaci. Reportáž vyšla ve speciálu Chytré Česko na aktualne.cz.

Students in Denmark have mandatory empathy classes as part of the school curriculum

Submitted by Terka on Mon, 01/24/2022 - 13:48

When it comes to educating a child, most school systems primarily, if not entirely, focus only on academic subjects such as math, English, and science. They leave out some of the most important lessons that a young person should learn and hold close throughout their life, such as kindness, empathy, humility, etc.

Plakáty pro rozvoj emočních dovedností

Submitted by Terka on Wed, 12/29/2021 - 19:46

Připravili jsme pro Vás plakáty využitelné v aktivitách zaměřených na rozvoj emočních dovedností dětí v mateřských školách a na 1. stupni základních škol. S jejich pomocí dětem pomůžeme zorientovat se ve vlastních emocích, porozumět emocím druhých a naučit se zdravým způsobům sebezklidnění.