inkluze

Marie Gottfriedová: Být učitelkou je velký dar, pedagog může formovat lidského ducha

Submitted by Terka on Tue, 06/14/2022 - 16:13

Učí a “řediteluje” v severočeských Trmicích. Na trmickou základku chodí děti z vyloučených lokalit, děti se speciálními potřebami, s mentálními či fyzickými handicapy a samozřejmě také tzv. běžné děti. Jak se pracuje s tak různorodou skupinou dětí? Jak se vlastně dostali k inkluzi už v době, kdy ještě nebyla zakotvená v předpisech?

Rodiče se už neptají „co jsi dostal”. Příběh o tom, jak ze školy zmizely známky

Submitted by Terka on Tue, 06/14/2022 - 15:44

Letošní prvňáčci na pražské Základní škole Květnového vítězství budou první, kdo tam dostane na konci června do ruky místo známek dvě popsané strany A4. Škola se totiž nově rozhodla zavést slovní hodnocení. A podobně jako všechny změny není úplně jednoduchá – ani pro učitele, ani pro rodiče.

Kosťa a Saša z Kyjeva jdou poprvé do školy v Praze. Možná zlepší české vzdělávání

Submitted by Terka on Tue, 03/29/2022 - 20:07

Kosťa a Saša chodili ještě před čtrnácti dny do školy v Kyjevě. V jejich městě se ale teď válčí, a tak spolu s maminkou a mladším bratrem uprchli do Česka. V úterý poprvé usedli v lavicích pražské Bratrské školy.

Plakáty pro rozvoj emočních dovedností

Submitted by Terka on Wed, 12/29/2021 - 19:46

Připravili jsme pro Vás plakáty využitelné v aktivitách zaměřených na rozvoj emočních dovedností dětí v mateřských školách a na 1. stupni základních škol. S jejich pomocí dětem pomůžeme zorientovat se ve vlastních emocích, porozumět emocím druhých a naučit se zdravým způsobům sebezklidnění.

Diskuzní karty pro podporu sociálně - emočního učení

Submitted by Terka on Wed, 12/29/2021 - 19:28

Přinášíme vám celkem 36 diskuzních karet pro podporu sociálně emočního učení. Karty jsou vhodné pro první i druhý stupeň základní školy. Na kartách naleznete situace, se kterými se žáci mohou setkat, ale ne vždy vědí, jak se v takové chvíli zachovat.